Mitt nyttiga liv

(Första och troligen sista delen.)

Idag har jag jobbat min andra dag på nya jobbet, det gick jättebra tycker jag! Det är skitkul att träffa folk igen!! inte bara gubbarna på posten i sundsvall..

Efter jobbet hände nåt stort i mitt liv.
Jag gick, just det, GICK när bilen är närmare än närmast, till Matpiraten för att handla middag. Väl framme på affärn lyxar jag till det, köper lövbiff istället för grytbitar eftersom grytbitar inte fanns. Sen går jag hem också och lagar mat.
Alltså, inte nog med att jag gått på affärn, jag har ätit middag också! Den nyttigaste dagen i mitt liv sedan jag flyttade hemifrån typ. Självklart kompenserade jag det här med att ha ätit en stor mosmeny till lunch och druckit massa cola både till lunch och middag, men promenad och två mål mat på en dag, det är ta mig tusan nytt rekord!

Annars tror jag att det är tisdag idag, helt övertygad. Och Karin ringde för en stund sen, de va himla kul att prata med henne, det var ju trots allt nån månad sen... Men snart kommer hon hem och är hemma i flera dar =)

Förut gjorde jag ett vuxenpoängstest, jag är 32 år enligt det. Pinsamt. Men ändå håvade jag in ännu fler vuxenpoäng igår, jag tankade min (okej, pappas) bil full. 53 jäkla liter ville den ha och jag bara betalade och klappade den på bakskärmen.

Rally de Sardegna

Fy fasen vad berest jag är nu! Jag har varit i Sverige, Norge, Tyskland, England och Italien i mitt liv nu! Inte dåligt gjort! Kom hem från Sardinien i förrgår, har varit otroligt härligt!
Måndag- åka tåg och sova 3 timmar på vandrarhem i Stockholm. Tisdag- Hänga på Stansted en hel jävla lång dag och vänta på nästa flyg. Det värsta var att man var tvungen att ställa tillbaka klockan när man landade, fick ju vänta ännu längre då ju! Tisdagkväll- Försöka få in tre fullstora resväskor, fyra ryggsäckar och fyra personer i en Ford Ka. Det gick inte. Sen  sova på bed&breakfast i Alghero, Sardinien. Onsdag- Bil till San Teodoro och sedan middag i Olbia med kusin patrik och codriver Emil. Torsdag- Tjurligga på stranden i två timmar, fy fasen va kallt det blåste! Torsdagkväll- Porto Cervo och officiell invigning på rallyt. I Porto Cervo har Berlusconi sitt sommarhus och Victroia Silvstedt blev fotograferad när hon var där och var otrogen förra året. Ett dyrt ställe alltså. Bordsavgiften på restaurangen låg på drygt 500 spänn! SnålSandra tyckte det var dyrt iaf! Fredag- RALLY! först asfaltvägar,sen jagad av polisen, sen kostigar till vägar, SEN kom vi ut på SS1. fick himla fin solbränna, en brottarrygg efter linnet, det var för kallt att stå i bara bikini och en långärmad hade suttit fint om man haft en. Lördag- RALLY och Mikkis jump. Satt på klippor med svenska flaggorna och ALLA pressfotografer och privata kameror tog kort på mig och Therese. Therese fick en italiensk fanclub också, men dom var äckliga med fet backslick och ja, äckliga. Men bilarna flög rätt bra och solen gassade underbart. Söndag- STRANDEN och bada i medelhavet. Svinkallt i vattnet men härligt att pressa på stranden. Å så måndag for vi hem, stressade genom Stansted faktiskt, det var bättre än att vänta hundra år!
Fastnade inte i en enda säkerthetskontroll, pep på flygplatsen i Alghero men dom hittade inget dumt. Däremot faster som reser så mycket började tjorva redan på Skavsta! Övervikt på skavsta, för mycket vätska i London och på hemvägen åkte hennes handbagage en annan väg än alla andras så hon fick riva ur allt och tokstressa till planet sen. Fasen va härligt vi har haft det alltså! Jag vill tillbaka, skitfint väder och fint i naturen å spännande vägar och allt! Pizzan va otroligt god!

Får se om jag kan jobba ihop till en rallyresa till Korsika i oktober. Vore gött =D

Imåra blir jag Statoilpingla precis som Hanna!