Påkörd!

Alltså, vissa straffar gud direkt. Tillochmed innan. Idag orkade jag inte bry mig om att laga nån mat, dels för att det inte finns nån ren tallrik här hemma och det är karlns tur att diska. Ja, så jag for på donken och så tittade jag i ytterbackspegeln på en buckla jag har på bakdöra, som ingick när jag köpte den. Tänkte att om nån ska krocka med mig får dom fan ta bakdöra. eller bakluckan, den e rostig och behöver egentligen bytas. och så PANG PÅ helt appropå så smäller det till och bilen hoppar lite. Såklart precis när jag håller på att beställa mat. Jag vart sketaskakis och när jag betalade så åkte jag ifrån mitt kort, men hon kom springande med det hon på donken. Allafall, så vart jag påkörd i drivekön, hur fasen lyckas man!? "jag kände inte att bilen rullade" nämen nähä står man inte på bromsen när man är på ett ställe som lutar lite och man har en bil framför sig? min älskade kära bil... Ska tvätta den imåra eller på torsdag och kolla om det vart nåt på den, han sa att han skulle stå för allt. Klart han ska! Synd då att det inte va sån kraft så det blir ny baklucka, det tog bara på plasten nedanför stötfångarn.  Men stackars min bil!! nu blir det tvätta och kolla.. =( ska nog grina lite för bilens skull nu.

En annan sak, en rolig en, hände i söndags! Det kom in en transa på macken. Jag vart lite nervös och visste inte hur jag skulle bete mig. Han va säkert 2 meter lång och hade långt brunt hår, jättesminkad, och kjol och högklackade stövlar. Jag betedde mig tydligen normalt iaf, för jag fick 20 kr i dricks för att jag var så proffsig. "Här kommer det in en karl i kjol och högklackat och du är jätteproffsig". Tackar så mycket. jäklar egentligen höll jag ju på att skratta ihjäl mig! Men det har jag ju lärt mig då, skrattar man åt transakunder får man ingen dricks. Jag trodde ju at det var en svensexa och väntade bara på att alla kompisar skulle komma in med filmkamera å grejer. Men icke. han var en ensam transa som va kaffesugen. Jäklar så han såg ut! haha!

Stackars bil.... =(

Kommentarer
Postat av: Hanna

hallå!!!
Stackars lilla bilen, du säger väl att dte va han som gjorde bucklan sen innan va?

2007-11-15 @ 16:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback