Sverige = sockerbagarn i stan?


Jag har kommit på en jättebra sak, faktiskt. Jag har ju skrivit tidigare om vad jag tycker om våran invandrargranne, störd i huvudet ja. Men nu har jag bestämt mig för att jag ska börja gilla invandrare mer och inte döma alla i förväg. För faktiskt så hade inte jag funnits om det inte fanns invandrare. Faktiskt. så det här har jag kommit på:

En sockarbagare han bor i staden
han bakar kakor mest hela dagen
o är du snäller så kan du få
men är du stygger så får du gå

Ja, och Sverige är alltså sockerbagarn i staden. Kakan är allt som finns i Sverige, får du en kaka får du bo i Sverige, och alla som är snälla får ju kaka, och alla som är snälla får bo i Sverige. MEN alla som är stygger får gå! dom får inte bo i Sverige. Helt plötsligt bor det bara snälla i Sverige. ursvenskar och urturkar och urirakier och ur-you name it. Smart Sandra.

Nu har jag inte tid längre, jag ska skriva brev till statsministern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback