Trafikvett och annat vett


Det är bara jag i hela världen som kan köra bil, och det är sant! Fy fan va folk är sopor!!
Lite regler då.
1. Kör inte om när du har möte. särskilt inte om det är mig du möter. Jag ger fan i att köra ut i vägrenen, ska du om och du krockar med mig får du fan skylla dig själv.
2. Kör inte om mig när vi har möte. Jag viker fortfarande inte undan.
3. Kör inte om vid mitträckena när det precis blir enkelfiligt. Det blir trångt och jag släpper då inte på gasen för din skull.
4. Blinka om du ska svänga!!!! Är det svårt?!
5. Är vi på en 90-väg, ja men kör 90 då!! Inte 85, inte 87 utan 90, nia nolla. Svårt att fatta eller?
6. När det är 110 på e14 betyder inte det att det är 70 förbi fartkameran. Det är 90 precis som vanligt. nia nolla. pucko.
7. När du möter mig, kör inte så långt in mot mitten, jag får stenskott!!
8. När du kör om mig, sväng inte in så jäkla tidigt, jag får stenskott!!
9. När det blir grönt vid trafikljuset, KÖR!!!!!!!! Jag kör när det är oranget redan, det blir bättre flyt i trafiken då.
10. Ge fan i att tuta på vägen utanför oss, särskilt på nätterna när alla utom du sover!!!!
Ska det här va svårt att förstå eller?

och så lite annat vett.
1. När du är på bio, HÅLL KÄFTEN!! alla andra gör det, för alla andra tittar på film.
2. När du har tankat, var vänlig berätta det för mig då så jag slipper stå och gissa om du vill ha korv eller undrar vart aftonbladet står. pucko.
3. Dumförklara inte din unge som velar mellan en bamsetidning eller en glass. ungen din e typ tre år, jag förstår om den e gnällig, det hade jag också varit med dig som mamma.
4. Rök inte i garaget. Äckel.
5. Sluta skicka facebook grejer till mig. Sluta bara.

Ja det var väl allt för nu.
Therese förresten, vi har ett vårtecken här hemma, det är 110 på e14 nu.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Bittra jävel... :)

Postat av: jennie

nr 2 där, om tankningen, bra sandra! bra! jag förstår exakt hur du känner! frustrerande,

2008-04-15 @ 22:19:02
URL: http://jennieforss.blogg.se
Postat av: Daniel

Hur menar du på punkt 6? Ska man inte köra 110 på 110-väg enligt ditt resonemang? Ett förtydligande tack! Therese håller för övrigt med mig, även om hon påstår något annat.

2008-04-15 @ 22:33:02
Postat av: Anonym

Du låter lite aggressiv tycker jag. Har du haft en dålig dag eller? I övrigt håller jag med dig, ett litet tillägg bara; Cyklister har inte företräde på övergångsställe när de sitter på cykeln, ska det vara så svårt att förstå???

2008-04-17 @ 23:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback