Bakdag idag

idag är en riktig bakdag! Skulle kliva upp kl 8 för att börja baka, men... det är ju skönt att snooza så det gjorde jag trekvart. Sen skulle jag kliva upp men då somnade jag istället. Halv 10 klev jag upp. Skynda mig att äta frukost och kolla vad jag behövde handla till mitt storbak. 6 kg mjöl 3 liter mjölk 5 jäst osv. Resultatet är på g. Källarfranskan är klar, men inte smakad (degen var iaf god), bulldegen håller på att jäsa nu och sen blir det tekakor på slutet. Herregud va duktig jag är!! Jag önskar jag var ledig varje dag så jag kunde baka massa bröd bullar och kakor! Jens blir nog glad när han kommer hem från jobbet, han gillar när jag har bakat, särskilt när jag har diskat efter mig också.

Igår va jag till elice och axel. Det var roligt, jag var prinsessa som var sjuk och elice var drottning. Jag fick ingen medicin trots att det "ser illa ut i halsen" och hjärtat "låter ching chang". Inte ens när jag hade "1700 och 48 i blodet" fick jag medicin. Ett under att jag överlevde kvällen känns det som!

Annars har jag invigt mina hoj kläder på riktigt i helgen. dom funkar jäkla bra! Snygg e jag också! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va du är duktig! Nästa gång du är ledig kan du komma till mig och baka. Jag är förresten jätteförkyld, stackars mig.
Kram, Malin

2008-05-14 @ 19:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback