Jag antar

att man inte får dammsuga den här tiden på dygnet. iaf inte när man inte bor i ett eget hus. synd. jag skulle bra gärna vilja dammsuga nu. jag e på städhumör. Det är jag jämt nästan när jag e sur/ledsen. Jag e sur ledsen. igår var jag glad, först sjuk sen glad för att jag skaffat en parkeringsplats inte så hemskt himla långt härifrån. Så igår gick jag och kollade vart den va. Fint inne på en gård på storgatan, fint sörrö. Men på platsen låg en hög med kvistar och på motorvärmarstolpen satt en lapp där det stod att pga nå arbete så fick man inte parkera där vecka 40-42. nu är det 41. jaha.. så det är väl bara att fajtas om gästparkeringen här på gårn en vecka till då tänkte jag.
Ikväll va gästparkeringen ledig och jag stod ute på gatan. så jag skyndade mig jättemycket och trixade mig ut ur rutan när det kom en bil in på gatan och in på gårn å tog gästparkeringen. kärringjävel tänkte jag då. Då tog jag lilla svängen och skulle kolla in min nya parkering. för att komma till den måste man köra genom en liten tunnel kan man säga. och jag trodde jag skulle va utan både backspeglar och front innan jag va igenom den där tunneln. skittajt att ta sig in och skittajt i tunneln också. jag som e så dålig på att köra rakt.. Jaja det gick väl till sist att ta sig in, men jag höll på att svära alla svordomar jag kan och jag höll på att grina bort alla tårar i hela världen först. Sen skulle jag därifrån, för på min plats är det ju kvistar. verkligen hur jäkla trångt som helst och jag kommer inte kunna använda den där platsen. aldrig att min bil klarar vintern oskadd genom den där tunneln. Jävla skit. så jag for upp på wargen, som vanligt, la i pengar redan ikväll så jag slipper kliva upp så tidigt imåra. Va folk kollar konstigt på en när man lägger i pengar efter kl 6. dom tror att jag är dum i huvet. egentligen är jag smart.
När jag kom hem efter en promenad i ösregnet ringde jag till jens och grina en skvätt. han sa att jag skulle sätta upp lapp i trappuppgången att jag ville hyra parkering. det gjorde jag halv tio ikväll och än har ingen ringt. VARFÖR!?
Det har varit en så dålig kväll att det inte ens va kul att titta på greys anatomy. jag ville inte ens ha popcorn! Så när jag va lite surledsen så vare väl lika bra att diska. det gjorde jag. Har man tillräckligt lagomt varmt vatten så känns det inte att man spolar hela tröjärmen blöt. inte förrän det blir tungt. jag fattar inte vad gud har emot mig. Så jag tänkte att jag skulle jävlas med nån, sånt blir jag ju glad av. tänkte boka tvättid helst imorrn bitti klockan 7. men då hittar jag inte tvättstugenyckeln och jens svarar inte när jag ringer för att undra vart den e. precis som att han känner på sig att det är nå jävelskap på G. Jag fortsatte att passa på att städa och fixa och nu vill jag dammsuga. men nu får man väl absolut inte det. men tänk, om man spillt ut nåt, typ mjöl eller blomjord, måste man vänta tills morronen efter innan man får dammsuga upp det då?

Sen vill jag fortfarande ha tag på historieboken jag hade på mellanstadiet. Jag vill lära mig allt det där igen. Måste ha fått en pytteliten hjärnblödning för nåt år sen för jag kan ingenting om nånting längre.

Och ida, jag har inte heller några drömmar eller nån passion eller nåt sånt. Skittrist ju. vad ska vi göra? jag kanske ska bli hemmafru och baka bullar hela dagarna. fast det gör ju du redan. och får betalt.

Nu måste jag gå och lägga mig innan jag ger mig på att putsa fönster eller nåt annat slags städ som inte låter.

Kommentarer
Postat av: Ida

usch och fy, man har sina dagar när allt går ont, jag har väl en vecka....Vet du vad en startmotor kostar nu för tiden? jag har inte tordas kolla...man kan kanske lägga pussel som arbete, det måste väl finnas?

2008-10-09 @ 08:52:08
Postat av: Malin Nygren

Stackars, stackars lillasyster! Kan inte låta bli att skratta lite bara;)

Hoppas den här dagen har varit bättre! Som tröst kan jag säga att jag backade över en osynlig storsten i Nälden igår så den skrapade i hela underredet, Fick tankar som handlade om körkort och kellogspaket:(

Kram på dig

2008-10-09 @ 20:47:39
Postat av: Tina

Kan vara helt ute och cykla nu, och i så fall så ber jag om ursäkt, men min pärla har lite problem med bakvagnen trodde vi, men nu kanske det bara är en hjul-inställning som krävs för att stoppa krängningarna i sidled som uppstår när man kör på minsta lilla ojämna yta=/

Annars funkar hon fint=)

Har du hittat en parkering till din måntro?

Och så undrar jag hur ni fick tag i er lägenhet?

nyfiken

=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback