.

det svåraste med att blogga måste va att hitta på en rubrik. därför skriver jag inte så ofta.

Jens min klant har gjort illa ryggen, så han gick till en kiropraktor. Jag tror nu att jag måste ta ett snack med den där kiropraktorn, tror nästan han heter niklas eller danne. Denne säger nämligen att pga en förskjutning mellan kota 1 och 2 och 4 och 5, i ryggraden då, kan han varken diska eller städa på två år. TVÅ ÅR!! Jag tror jag ska gå dit jag också och se vad jag inte behöver göra. tänk om inte jag heller får diska eller städa på två år. va äckligt det kommer bli här till slut då.

Jag var på kurs i tisdags i upplands väsby. "Norrland" ja.. Nu vill jag sanera hela världen. fy fasen va äckligt allt är och va fort det går för saker att bli äckliga. Bakterier och silverfiskar och mögel och kackerlackor och mer bakterier och cancerogena toxider och allt vad det heter. Jag kan ge er tappra läsare ett tips: Köp ALDRIG nötter på lösvikt. Hur ofta tror du behållarna är diskade? typ aldrig. Och tadaaa. i nötter finns en extramegajätte cancerogen toxid. Jajemen om nötterna blir lite gammal eller om det frodas litte bakterier (som delar sig var 20:nde minut) däri då kan man få cancer. Tacka vet jag oss nötallergiker. vi behöver inte utsättas för det där! Sen så kan jag säga att det är dags att införskaffa microfiber-dukar istället för disktrasor. disktrasor e lite mer äcklig om man säger så. Och handen, den slutar inte förrän vid armbågen, när du tvättar händerna ska du hinna sjunga blinka lilla stjärna i normal takt innan du är klar. det är ca 20 sek. hur många orkar stå och tvåla in händerna så länge? Och sen är det såhär att ca 500000 pers blir matförgiftade i sverige varje år. då räknas inte alla dom som blir sjuka utomlands. då får vi plussa på minst 250000 pers till. herregud jag är skadad för livet nu.

Det var kul o va på kurs. Flyga är ju egentligen ingen höjdare för jag är så rädd för att vi ska ramla ner. Men va snobbiga alla flygresenärer är!! Nästa gång ska jag komma i mysbrallor bara för att se hur alla fiiiiiina affärsmänniskor reagerar. Men väl på kursen vart man kompis med alla på en gång. kanoners!

I lördags var det ju alla hjärtans dag. inte en enda kotte bjöd ut mig eller ens bjöd mig på ett chokladhjärta som vi sålde i kassan. Jag börjar tappa hoppet för mig själv (eller vad det heter). Tur jens lagade potatisgratäng och helstekt fläskfilé med kantarellsås åt mig sen. Synd att jag somnade halv 8 och sov igenom både simpsons och den där filmen vi skulle se. Tur att jag var pigg på jobbet i söndags iaf!

Imåra har jag namnsdag!! Då önskar jag mig biljetter till buddy holly på göta lejon i ståkkhåålm. Har aldrig fått nån namnsdagspresent förut så nån gång ska ju vara den första. (mamma pappa jens fattar ni vinken eller?)

Igår startade mitt nya liv igen. Det var ju så fint väder när jag kom hem från jobbet och niklas och ullis skulle bjuda på middag. jens var redan där och jag tyckte det kändes jobbigt att ta bilen dit när jens redan hade sin bil där. Så jag gick. jajemen!! Jag gick!! Sen gjorde jag det idag också, fast inte till frösön utan en sväng här i stan. När jag kom hem hade jag råkat köpa ett par skor jag kan ha på bröllopet om 2½ vecka och en chokladkaka så jag skulle stå mig till middagen. Men först 30 min promenad! Tror jag ska göra det imåra också!


Slutligen vill jag bara säga:
Ida - vi har visst lite olika syn på våra älskade bilar ;o) och olika problem. min passagerardörr fram går inte alltid att stänga, din går inte ens att få upp? Arvingarnakväll ja, det måste vi ha :D men vem hade en sån här gammal vhs? så vi kan se filmen =)
Tina - hoppas ni ställde er i kö till garaget! och bötern får ni skylla er lite själv, det har faktiskt varit datumparkering sen första oktober =P
Pappa - du vet så mycket! Måste jag välja vill jag ha en 9-5. men krisar det kan jag ta en 95, om du inte har råd med den nyare? =)

Kommentarer
Postat av: Tina

Haha, salt i såren, tack=P

Jag visste faktiskt helt ärligt inte om det! Men visst får vi skylla oss själv. Lite surt med is-skrapan dock, haha.

Och vi ställde oss i kö, men den rör sig sakta=/

Vi har iaf fått ordning nu, så nästa gång Lars glider in tycker jag att du säger åt han å bjuda hem er på kaffe iaf=P

Postat av: Ida

Ha ha var det Jens som sa att kiropraktorn sagt så?

Min mor bor som bekant i lugnvik, hon har VHS och jag har nyckeln dit:-)inga problem där inte...

Ha den äran på namnsdagen förresten!

2009-02-17 @ 17:02:35
URL: http://idaa-idaaa.blogspot.com/
Postat av: Tina

Nej men, se där! Jag får säga åt han å stanna å äta en korv eller nåt då iaf!



Ja, han sa att de kunde hända grejer i månads-skiftet! Men vi har ju 2 bilar=/ Så vi får se, hoppas hoppas!

2009-02-17 @ 18:12:39
URL: http://tiinawiina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback