Måndag


I fredags sprutade tårarna på mig. nån dum jävul har kört på min bil och repat den på vänster bakhörn. (förlåt pappa, jag menar ju kofångare och plast men inte alla mina vänner fattar väl vart det är). Typ en o en halv dm brett och en dm högt. jag blev så ledsen så ledsen. ingen kameraövervakning i garaget och såklart har ingen lämnat en lapp där det stod att jag kunde ringa den o få pengar för o fixa. icke. så jag va jätteledsen. sen skulle chefen ta kort med sin superkamera. gick ut, kom in igen. han hitta inte ens vart det va!! Sen när han kom in andra gången så skratta han bara o sa att det där va väl inge farligt. Allt är farligt när det gäller pärlan. Idag var jag och polisanmälde för det måste man för o kunna få ut det på trafikförsäkringsföreingen sen. Spännande att göra en polisanmälan, det har jag aldrig gjort förut! Så var det med den saken.

Och i flera dagar, nästan veckor, har jag velat äta nåt med bladspenat, men det har som inte blivit av. förrän idag. jag fråga jens vad jag kunde göra och han började med sitt restaurangsnack på en gång. bottenredning. ja just. bottenredning toppenredning heminredning. vad är en bottenredning då? Jag frågade mamma istället. då kom jag på alla idéer själv. Dagens utsökta middag: Bladspenat, vitlök, bacon, makaroner. Klart. och hur gott som helst!! Man bara lägger i bladspenaten i makaronvattnet och så när man tycker att det är tre minuter kvar på spenaten så her man i makaronerna och en liten klyfta vitlök, pressad. Och så steker man baconet och sen är det som mest klart =) Jättegott :D tänk på att salta rikligt, för det är ju gott med salta makaroner och det är gott med salt spenat. Vill man lyxa lite, kanske ha det som fredagsmat, då kan man ta tagliatelle istället för makaroner =)

nu är det reklam för brolle och hans musikal som jag inte kommer ihåg vad den heter, men den vill jag se!! peggy sue sjunger dom i reklamen iaf, jag vill se!!!

slut för idag tack för idag.

Kommentarer
Postat av: STORAsyster

Fasen vilken kock du verkar va då:) Kanske man kan bli bjuden nån gång.

Kram

2009-01-19 @ 20:07:39
Postat av: Tina

Stackars Bumper, att nån kan vara så grym?

Tänkte förresten fråga vart du hyr parkering nu? Vi blir ju snart mittimotisar, och vi har ingen parkering alls till våra 2 bilar=/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback